#4 Rychlebské Hory

Mapa trasy:

Muzyka:

Nostalgicznie sentymentalnie wrocilem looknąc po latach, , , fajnie. Co do tych słupków granicznych to granica zostala ustalona przez innych, dla polskojezycznych. Pozdro byku🏞️🍀

adamosantonio

👌Myślałam, że to u mnie w domu swierszcz..super dźwięk.

agaJCh

Trenując kiedyś na szosie do 100km, po pokonaniu przełęczy Lądeckiej, na następnym podjeździe do przełęczy Jaworowej. Wyprzedziłem innego kolarza. Dogonił mnie chwile pozniej, okazało się że jest Czechem z Javornika. Tak jak ja robił sobie rundkę. Pogadaliśmy o różnych sprawach, zalewie turystycznej komercji w Jeseniku i okolicach (np. Ścieżka w Chmurach). Ale także o historii tych ziem. Mianowicie sporo Czechów uważa te tereny za przeklęte. Z różnych względów, ale głównie z wojenno "wypędzeniowych", inkwizycji, palenia stosów = krwawa historia.
Każdy z nas mówił w swoim języku, doskonale się rozumieliśmy i powygupialismy z językowych śmiesznostek. Dowodzi to że ludzie zawsze się porozumieją jeżeli tylko chcą i mają podobne pasje.
Okazalo się też, że jesteśmy fanami i oglądaliśmy (nie razem 😂) film "Alois Nebel" - to taka Czesko-Polsko-pograniczna, lokalna historia o drużniku, właśnie z Horni Lipova, który ma widzenia (duchy historii), szuka sensu życia i miłości. Pojawiają się też Biła Voda i Tančirna z Javornika (Rače udoli)😉.
Który film ten rowniez polecam wszystkim, którzy przeczytali ten lekko przydługi wywód 😉.

HeartPumper

Uśmiech Basi to najpiękniejszy widok w tym odcinku.Pozdrawiam super kanał.

oldstylei

Czytałem o Leśnym Barze w którejś z książek Mariusza Szczygła a teraz widzę na Twoim filmie jak wygląda:)Fajny film!

marekurbanczyk

Kocham Czechy, kocham Czechów, kocham czeskie góry, inny świat, inni ludzie, często jeżdżę tam na rower, na szlaki górskie, mieszkam niedaleko Olesna, więc do granicy mam od 100 km. +, więc nie jest źle.
Świetny film.
Pozdrawiam was serdecznie.

poye-bike-tour.

No i fajna propozycja trasy, z tego wszystkiego tylko Smrk mamy na rozpisce. W Rychlebach czeka nas jeszcze nieco do ogarnięcia, a blisko, więc czekamy na powrót normalności.
Dużo relacji autostopowych w tych pierwszych filmach ;)

heimatansichten

Ryneczek naprawdę klimatyczny :)

Pozdro!

jacekfrackowiak

Resovskie Wodospady - gdy dojdziemy, ujrzymy skrzynkę z napojami i piwem.... obok skrzyneczka na pieniądze :) . Tak było 4 lata temu, mam nadzieję, że do dziś tak jest :) . Natomiast jak byliśmy na kwaterze, oczywiście cały czas mówię o Czechach, to nie dość że właściciel zostawił nas samych w domku na 4 doby, to jeszcze nie mógł być przy naszym odjeździe, toteż kazał zostawić nam klucz pod wycieraczką Niestety nie wyobrażam sobie takich rzeczy u nas.... nie ta Podsumowując : uwielbiam jeździć do Czech :) P.S. Odcinek o Ukrainie.... bardzo pozytywne wrażenia jeśli chodzi o ludność .... Nie do przyjęcia to flagi banderowski, nawet na gmachach państwowych... Czy jest bezpiecznie - ja czułam się tam bezpiecznie.Jeździliśmy po zamkach i zrobiliśmy ponad 1000 km - zachęcam wszystkich i gorąco polecam . super programy :) Brawo dla takich ludzi!!!! Szacun :)

dorotaszymonowicz

Ostatnio wchodziłem na Małą Czantorię oraz Wielką Czantorię zaczynając z Cisownicy oraz kończąc w tym samym miejscu gdzie zejście z gór było szlakiem po czeskiej stronie i niestety totalne rozczarowanie jeśli chodzi o oznakowane szlaku, totalna porażka, możliwe że spowodowane to było tym iż podczas zejścia nie mijałem żadnego turysty co oznacza o bardzo znikomym zainteresowaniu szlakiem do zdobycia Czantorii po stronie czeskiej. A tutaj proszę jakie wszystko piękne u naszych sąsiadów.

melitel

jeśli chodzi o te P i Cs to za nim to wyjaśniłeś byłem przekonany ze te słupki po prostu Polacy stawiali, a Polak jak to Polak coś musi zrobić po swojemu żeby nie napisać dobitniej haha :D

piotrbadyga

fajna dziewczyna dla ciebie a kwiatków po drodze pełno ;-)

WiesawNiewiadomski

Basia dała mu zmarznąć, nie przygarnęła do śpiwora więc zmienił Basię na Paulę ;)

lonio

Przy tej liczbie wyświetleń masz zdecydowanie za mało lajków i komentarzy. Zdecydowanie trzeba to naprawić!

bazejtomiczek

Basia fajna jest, czasem by się odezwała

pawefranciszek

Prędzej by mi ręce uschły niż bym miała nie zapłacić nawet w środku lasu

anetak-ska

Dwa razy go już okradli teraz ma kamere

arkadiuszkrupinski

Myjesz się nawilżanymi chusteczkami, w sytuacji gdy 3 metry dalej masz źródełko? Zdziwiło by mnie takie zachowanie nawet u jakiejś damulki z miasta. A co dopiero u takiego trapera jak Ty.