LACKOWA 997m n.p.m. - BESKID NISKI | Korona Gór Polski 22/28 | 4K | #22 SPONTAN TRIP VLOG

#lackowa #beskidniski #koronagórpolski

CZEŚĆ GÓROMANIACY ❗

Jak co sobotę mam dla Was najnowszy odcinek z serii Korona Gór Polski ⛰
Dziś zapraszam Was na 22 szczyt jakim jest Lackowa w Beskidzie Niskim 🧗‍♂️

Na Lackową wybrałem się tego samego dnia po zdobyciu Babiej Góry z poprzedniego odcinka z serii KGP 🙂

Na Lackową wybrała się ze mną Beata, która kilka miesięcy nie była w górach i wykorzystując fakt, że była w Polsce, wybrała się razem ze mną 😁

My wyruszyliśmy z wioski IZBY 😎 i ruszyliśmy niebieskim szlakiem, który był "punktowany" - co to znaczy? Zobaczcie w filmie 😉

Na szczyt zmierzaliśmy dosyć intuicyjnie lecz mimo tego nie było mowy o tym, że możemy zabłądzić 😋

Po konkretnych podejściach docieramy na szczyt, który się znajduje na wysokości 997m n.p.m. i leży na pograniczy Polski i Słowacji 🙂

Po przybiciu pieczątki, która znajduje się w skrzyneczce na szczycie zaczęliśmy schodzić z racji iż tego dnia jechaliśmy jeszcze w Bieszczady a konkretnie następnego dnia wyruszyliśmy na Tarnicę z czego odcinek będzie za tydzień tj. 22 października 2022 😃

Życzę miłego oglądania 🍿

__________________________________________________________________
Lackowa (słow. Lacková, łem. Лацкова, (997,1 m n.p.m.) – najwyższy szczyt po polskiej stronie Beskidu Niskiego, położony między Krynicą-Zdrój a Wysową, na granicy ze Słowacją. Wznosi się dobrze widoczną z daleka kopułą nad wsiami Izby oraz Bieliczna (z polskiej strony), a Frička i Cegiełka (po słowackiej stronie, bardziej oddalone). Pierwotnie góra nosiła łemkowską nazwę Łackowa (Wackowa). Inne nazwy, rzadziej używane: Chorągiewka Pułaskiego, Lachowa, czasem żartobliwie nazywana Górą Policyjną (ze względu na wysokość).

Lackowa należy do Korony Gór Polski. Zachodni stok góry, którym biegnie czerwony szlak turystyczny, jest najbardziej stromym w Beskidzie Niskim i jednym z najbardziej stromych w polskich górach (poza Tatrami) odcinkiem znakowanego szlaku.

W czasie konfederacji barskiej okolica została ufortyfikowana i broniona, a z daleka widoczny, niezalesiony wówczas wierzchołek Lackowej służył do sygnalizacji (stąd nazwa „Chorągiewka Pułaskiego”). Po bitwie 3 i 4 października 1770 z rosyjskim oddziałem generała Drewitza, konfederaci zostali zmuszeni do przekroczenia granicy austriackiej.

__________________________________________________________________

Song: Balynt - Harmony
Music provided by Vlog No Copyright Music.