Slovenský Raj [Tomášovský výhľad, Biely Potok, Sokolia dolina, Prielom Hornádu] //08.05.2022//

Ďalšia akcia na horách, ktorá bola topkova! Ešte večer pred odchodom sme sa rozhodovali, kam ísť z toho dôvodu, že hlásia dažde ci búrky. pôvodný prechod hrebeňom MF sme zamietli a tak vyhrala táto voľba... Ráno však vidím na nete výstrahu pred prechodom roklín. No, reku, ideme skúsiť, poprípade sa otočíme. Respektíve, spomenul som si na slova vynikajúceho inštruktora ladolezenia. ktorý nám raz povedal, kto nezažil raj v plnom potoku akoby tu nebol. a tak aj bolo... Bolo to dokonale, úžasné, vynikajúce, skvelé... Užili sme si to dosýta... boli mokré nohy, bolo brodenie potoka naboso... bolo slnko, bol dážď... A dlhý dážď. až sme do nitky zmokli. Aj sme vlak nestihli a šli až ďalším...

TOMÁŠOVSKÝ VÝHĽAD - za zmienku stojí informácia, že v Spišských Tomášovciach majú v obchode ktorý je najbližšie ku stanici vajíčka za 1euro ci Cornwtto za 30 centov. aspoň tak tvrdil Paľo... Po zelenej značke sa dostávame veľmi rýchlo hore. ani sa nenazdame a sme tu... Tomasovsky výhľad ktorý mi už 4x neponúkol výhľad na Vysoké Tatry...

roklina BIELY POTOK - zelenou značkou pokračujeme ďalej i cez roklinu Biely Potok, v ktorej sú rebríky v zlom stave. našťastie ide o rebríky ležate a pri dávke opatrnosti sa to dá bezpečné prejsť.

roklina SOKOLIA DOLINA - tu veľa slov netreba. dokonalý a najdlhší vodopád v Slovenskom Raji sa nachádza práve tu. roklina ktorou vedie žltá značka, na ktorú sme sa dostali až po prebrodení potoka je podľa viacerých najdivokejšou v Raji. My len súhlasíme! Kto nebol, určite šup sem! žiadne komerčné Piecky, ci Sucha Bela... dostávame sa do oblasti zvanej GLAC. avšak volíme zlý smer... A tak prejdeme tri rázcestia zvané GLAC a aj nejakú ten PALC.

Prielom Hornadu - ano, ako sme vchadzali k hrdlu Hornadu sa ukazala sila prirody a dovtedy sa tesiacemu pocasiu bez dazda prišla náhla zmena... lejak! a nie hocijaký... hovorím bude prehánka len... nebola. premočeni do nitky však už nemôžem kamerovať tu krásu ktorou prechádzame a tak si ju aspoň užívame...

V Letanovskom mlyne odbočíme do obce Letan ovxe kde akurát stíhame osobak do Spišskej Novej Vsi a tam kupujeme miesta do vypredané ho IC vlaku...

stalo to rozhodne za to! :)

#slovenskýraj #tomasovskyvyhlad #bielypotok #Sokoliadolina #prielomhornadu #spissketomasovce #letanovce